האם את/ה מתמודד/ת עם חרדה?

האם אני מתמודד/ת עם חרדה?

השימוש הנפוץ במושג "חרדה", מוביל לא אחת לזילות ההבנה וההבחנה האישית, באם יש לנו צורך לטפל בכך, או שמא, "זה יעבור".

אירועים רבים בחיינו מלווים בלחץ וברמה מסוימת אף בחרדה: רבים מאתנו חווים "פרפרים בבטן", קושי להירדם, התלבטויות לפני דייט, שיחה עם הבוס, או מבחן. מאידך, כאשר הסימפטומים הבאים מתקיימים בעוצמות ובתדירות גבוהות, יש סיבה להניח כי קיימת בעיית חרדה ויש לבדוק את התסמינים עם גורם מקצועי:

  1. מצוקה ולחץ מוגזמים– מרבית האנשים המתמודדים עם חרדה חשים בעצמם כי מצוקתם מוגזמת עד כדי חשש אמיתי לבריאותם הפיזית. חוויה של חרדה, פחד, או שקט ועצבנות לפני אירועים שונים עלולה להעיד על קיומה של בעיית חרדה.
  2. פגיעה בתפקוד- כאשר התפקוד היומיומי השוטף נפגע עקב לחץ או חרדה. האם מתקיימת הימנעות מעשייה מסוימת מתוך חשש לקבל התקף חרדה? האם מתקיים שינוי במערך החיים, כדי לא להיפגש עם מה שאנו מאמינים כגורם לחרדה?
  3. סימפטומים פיסיים- חרדה מלווה פעמים רבות בסימפטומים פיסיים משמעותיים ככאבי בטן, שלשולים, כאבי ראש, סחרחורת, בחילה, רעד, הזעה, קוצר נשימה, תחושת מועקה מכבידה ולעיתים אף התעלפות. פעמים רבות הפנייה לבדיקות דם או מיון מעלה כי המדדים הפיזיים תקינים ולא נמצא שום סיבה נראית לעין לתחושות שעלו. היום רופאים רבים מבחינים בין הסימפטומים ויודעים לאחר בדיקות לאבחן אם המטופל חווה התקף חרדה.
  4. הימנעות- הימנעות מפני סיטואציות או אובייקטים המעוררים אי נוחות או פחד הם בדרך כלל עדות לקיומה של התחמקות מהתקף חרדה, שכבר התקיים בעבר.

 

התקפי חרדה מופיעים בדרך כלל באופן פתאומי וללא סיבה נראית לעין, אך התבוננות מעמיקה, בדרך כלל במסגרת טיפול, אפשר לזהות גורמי לחץ ומתח משמעותיים בחיי האדם אשר הביאו להופעתם של התקפי חרדה אלו ולטפל בהם.

למידע כיצד טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע לך להתמודד עם חרדה, לחצ/י כאן.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לקביעת פגישה ו/או התייעצות, מלאו את הטופס ואחזור אליכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *